Wiedza Bez Umiaru
  • Tech
  • Finanse i rynek
  • Ogrodnictwo i dom
  • Rynek budowlany
  • Zdrowy styl życia
  • Hobby & relaks i wypoczynek
  • Life & Style
Finanse i rynek

Jak efektywniej pracować w biurze?

Opublikowano przez Wiedza Bez Umiaru Lipiec 27, 2019 Brak Komentarzy

Czasami utrzymanie wysokiej efektywności w biurze przysparza sporo problemów. Praca przy komputerze, wypełnianie dokumentów, spotkania, konferencje… Bez odpowiedniej motywacji i organizacji, łatwo o znudzenie i marnowanie czasu. Jak zatem zorganizować swoje biuro (oraz pracę w nim), aby sprzyjało utrzymywaniu wysokiej produktywności i efektywnej pracy? Przede wszystkim warto pamiętać, że duży wpływ na jakość pracy mają komputery biurowe. Warto zatem zadbać, by były dobrze zoptymalizowane, wyposażone w niezbędne programy i narzędzia, umożliwiające skuteczne wykonywanie obowiązków. Nie bez znaczenia jest również higiena pracy. Ciężko cały czas pracować na najwyższych obrotach, w maksymalnym skupieniu. Dlatego należy dbać o robienie sobie krótkich przerw, mniej więcej co 40 minut.

Motywacja, sprzęt, nastawienie i organizacja

W tych słowach można zamknąć sekret efektywnej, biurowej pracy. Motywacja jest niezbędna, do wykonywania swoich obowiązków z zaangażowaniem, co będzie przekładać się na lepsze wyniki. Dobry sprzęt pozwala na skupieniu się na pracy, zamiast nieustannej walce z elektroniką. Pamiętajmy, że aby była ona efektywna, każde urządzenie musi być dostosowane do potrzeb osoby, znajdującej się na danym stanowisku. Przykładowo, komputer grafika musi mieć zupełnie inne parametry, niż komputer, na którym pracuje programista. Aby nasze wysiłki przyniosły efekt, konieczne jest też odpowiednie nastawienie. Im bardziej pozytywne, tym prościej nam będzie z uśmiechem na twarzy wykonywać powierzane nam zadania i wypełniać codzienne obowiązki. Ostatnim, równie ważnym czynnikiem jest organizacja. Tutaj dużo zależy od specyfiki danego biura, jego zwyczajów i priorytetów. Warto jednak pamiętać, że każdy pracownik biurowy posiada pewien zakres swobody i dowolności w organizowaniu swojego czasu. Korzystajmy z tego, układając swój plan dnia w taki sposób, by zapewnić sobie jak największą efektywność. Tutaj już wszystko zależy od indywidualnych preferencji i zakresu obowiązków. Warto spróbować znaleźć swój złoty środek i ułożyć swoją codzienną, biurową rutynę. Dzięki temu nie będziemy codziennie tracić czasu, starając się wywiązać ze wszystkich powierzonych nam zadań, nie wiedząc, od czego zacząć. Zaraz po przyjściu do pracy warto sprawdzić, czy np. szef nie zlecił nam żadnych dodatkowych zadań, odpisać na maile i załatwić wszystkie sprawy, którym nadaliśmy najwyższy priorytet, Później możemy zrobić sobie chwilę przerwy i zaplanować obowiązki na następny dzień. Na koniec warto poświęcić trochę czasu zadaniom długoplanowym, wymagającym systematycznej pracy „po kawałku.”

Udostępnij:

  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na LinkedIn(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij by wydrukować(Otwiera się w nowym oknie)
  • Poprzedni Właściwości nasion konopi2 lata temu
  • Następny Co przyda się do profesjonalnej uprawy roślin?2 lata temu

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

7 + four =

Facebook

Facebook

O nas

Kim są ludzie, którzy stoją za Wiedzą Bez Umiaru? W naszej redakcji znajdują się zarówno profesjonalni redaktorzy, jak i specjaliści w swoich dziedzinach, a zatem prawnicy, eksperci od ekonomii, lekarze czy też wielcy pasjonaci podróży. Wszyscy uważają, że aby z sukcesem opisywać otaczający świat, to przede wszystkim trzeba się nim interesować. Dlatego zawsze wśród współtwórców Wiedzy Bez Umiaru to właśnie pasja jest na pierwszym miejscu.

Menu

  • Strona Główna
  • Zespół Wiedzy Bez Umiaru
  • Regulamin serwisu
  • Polityka Cookies
  • Skontaktuj się
2021 Wiedza Bez Umiaru