Rejestrowanie pacjentów to podstawa działania każdego gabinetu i przychodni lekarskiej. Zasady jej funkcjonowania zmieniały się jednak na przestrzeni lat. Jeszcze dekadę temu popularne były papierowe kalendarze, w których recepcjonistki zapisywały nazwiska pacjentów. Czasami dysponowały nawet kilkoma notatnikami, które były pełne błędów i przekreśleń. Tym samym odczytywanie informacji było bardzo problematyczne, a organizacja codziennej pracy kulała. Ograniczało to również możliwości rejestracji. Każdy, kto był odpowiedzialny za ten dział, był zobowiązany dbać o kalendarz i mieć go zawsze przy sobie. Jak pracuje się dzisiaj?
Współcześnie kalendarz jest już narzędziem archaicznym. Został zastąpiony przez komputerowy program do gabinetu lekarskiego, w którym można rejestrować pacjentów elektronicznie, wpisując ich podstawowe dane. W jaki sposób przekłada się to na funkcjonowanie placówki medycznej?
Przede wszystkim rezerwacja terminu przebiega znacznie szybciej, a pacjent za każdym razem otrzymuje sms z informacją potwierdzającą termin wizyty. Dzięki temu można uniknąć potencjalnych zapominalskich, którzy nie stawiają się na umówioną konsultację. System jest bardzo przejrzysty i działa nienagannie. Dzięki niemu można pracować szybciej i skuteczniej, osiągając lepsze wyniki w pracy. Co więcej, służy budowaniu pozytywnego wizerunku placówek medycznych. Dzięki niemu pacjenci postrzegają przychodnie, które działają na takich systemach, jako dobrze zorganizowane.