Reklamy zewnętrzne można podzielić na kilka rodzajów. Najbardziej rozpoznawalną grupą są nośniki wielkoformatowe, widoczne przede wszystkim na ścianach budynków czy billboardach. Ich widoczność zwiększają dodatkowo podświetlenia tylne lub przednie. Wyróżnia się także reklamy mobilne, zwykle dwustronne znajdujące się na platformie samochodowej oraz infoscreeny.
Powszechnie stosowane są także banery reklamowe, które mogą znajdować się na ogrodzeniach czy w formie afiszy, plakatów, flag reklamowych, kasetonów, szyldów, neonów czy car wrapping, czyli treści naklejanych na samochodach. Wykorzystywane są także totemy reklamowe, czyli słupy o stosunkowo dużej wysokości, na których w górnej części umieszczone jest logo firmy reklamowanej. Jeśli chodzi o totemy Poznań jest jednym z wielu miast, w którym można zamówić ich wykonanie. Wybór określonego rodzaju reklamy powinien być jednak podyktowany indywidualnymi potrzebami, oczekiwaniami, a także celami. Reklama powinna trafiać do wyznaczonej grupy odbiorców, a także informować o konkretnych wydarzeniach czy markach. Wszystkie te czynniki należy wziąć pod uwagę, zastanawiając się nad optymalną kampanią reklamową w formie outdoorowej.