Na czym polega digital signage?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Współcześnie mamy do czynienia z wieloma innowacyjnymi formami reklamy. Jedną z nich jest tzw. digital signage, czyli cyfrowa dystrybucja treści o charakterze multimedialnym poprzez sieć różnorodnych wyświetlaczy (ekranów). Owa sieć jest zarządzana centralnie za pomocą odpowiedniego oprogramowania. Wykorzystuje się tutaj najnowocześniejsze technologie, pozwalające na pokazywanie nie tylko tekstu, ale też zdjęć cyfrowych oraz wszelkich materiałów audiowizualnych.

Przyszłość branży reklamowej

Najbardziej istotnymi elementami tworzącymi reklamę z użyciem digital signage są zróżnicowane pod względem wielkości ekrany oraz odtwarzacze multimedialne. Zaliczamy do nich przede wszystkim klasyczne ekrany TV, nowoczesne plazmy, monitory LCD i CRT, a także projektory PD (Public Displays). Ważną rolę odgrywa ponadto oprogramowanie do zarządzania poszczególnymi treściami. Ich przesył odbywa się poprzez sieć LAN, ewentualnie zwykły internet. Taki system jest zazwyczaj stosowany na lotniskach, w różnorodnych punktach sprzedaży, na dworcach, w centrach handlowych i w miejscach turystycznych. Jego atrakcyjność wynika z faktu, że daje możliwość:

– wykorzystania ruchomego obrazu oraz dźwięku

– wyświetlania dowolnych informacji w każdym miejscu i czasie

– dzielenia ekranu na pojedyncze strefy

– nieograniczonej kontroli zarówno nad przekazywanymi treściami, jak i sposobem ich prezentowania

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*