Jak polepszyć komunikowanie się osoby niepełnosprawnej?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Komunikacja jest bardzo ważną częścią życia. Komunikacja to zdolność do wyrażania i wymiany myśli, idei i informacji za pomocą języka lub innych symboli.

Umiejętności komunikacyjne są również bardzo ważne w miejscu pracy. Konieczne jest rozwijanie tych umiejętności, aby móc skutecznie współpracować z innymi.

Jeśli pracujesz z osobą niepełnosprawną, jest to jeszcze ważniejsze, abyś rozwinął dobre umiejętności komunikacyjne. Najważniejszą rzeczą w rozmowie z osobą niepełnosprawną jest likwidacja barier w komunikowaniu się. W tym artykule przyjrzymy się, jak poprawić swoją komunikację z osobami niepełnosprawnymi:

Bądź cierpliwy

Być może słyszałeś to już wcześniej, ale jest to tak ważne, że wymaga powtórzenia. Komunikując się z osobą niepełnosprawną, bądź cierpliwy i daj jej czas na odpowiedź. Nie poganiaj jej i nie oczekuj, że odpowie natychmiast, ponieważ może to spowodować stres lub sprawić, że poczuje się niekomfortowo.

Zadawaj pytania

Jeśli czegoś nie rozumiesz, zadawaj pytania, aż zrozumiesz, co zostało powiedziane. Nie udawaj, że rozumiesz, gdy nie rozumiesz, tylko dlatego, że nie chcesz pytać ponownie. Jeśli są jakieś problemy dotyczące tego, co zostało powiedziane, pytaj ponownie, aż wyjaśnią wszystko wystarczająco jasno, abyś zrozumiał ich punkt widzenia.

Mów powoli

Wolne tempo mówienia może pomóc tym, którzy mają problemy ze zrozumieniem co mówisz. Mów jasno i wyraźnie, unikając slangu, który może być trudny do zrozumienia przez innych. Jeśli masz problemy ze zrozumieniem kogoś, poproś go o powtórzenie lub zwolnienie tempa mówienia.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*