Komunikacja jest bardzo ważną częścią życia. Komunikacja to zdolność do wyrażania i wymiany myśli, idei i informacji za pomocą języka lub innych symboli.
Umiejętności komunikacyjne są również bardzo ważne w miejscu pracy. Konieczne jest rozwijanie tych umiejętności, aby móc skutecznie współpracować z innymi.
Jeśli pracujesz z osobą niepełnosprawną, jest to jeszcze ważniejsze, abyś rozwinął dobre umiejętności komunikacyjne. Najważniejszą rzeczą w rozmowie z osobą niepełnosprawną jest likwidacja barier w komunikowaniu się. W tym artykule przyjrzymy się, jak poprawić swoją komunikację z osobami niepełnosprawnymi:
Być może słyszałeś to już wcześniej, ale jest to tak ważne, że wymaga powtórzenia. Komunikując się z osobą niepełnosprawną, bądź cierpliwy i daj jej czas na odpowiedź. Nie poganiaj jej i nie oczekuj, że odpowie natychmiast, ponieważ może to spowodować stres lub sprawić, że poczuje się niekomfortowo.
Jeśli czegoś nie rozumiesz, zadawaj pytania, aż zrozumiesz, co zostało powiedziane. Nie udawaj, że rozumiesz, gdy nie rozumiesz, tylko dlatego, że nie chcesz pytać ponownie. Jeśli są jakieś problemy dotyczące tego, co zostało powiedziane, pytaj ponownie, aż wyjaśnią wszystko wystarczająco jasno, abyś zrozumiał ich punkt widzenia.
Wolne tempo mówienia może pomóc tym, którzy mają problemy ze zrozumieniem co mówisz. Mów jasno i wyraźnie, unikając slangu, który może być trudny do zrozumienia przez innych. Jeśli masz problemy ze zrozumieniem kogoś, poproś go o powtórzenie lub zwolnienie tempa mówienia.