Kiedy robisz zakupy w sklepie odzieżowym, płacisz za doświadczenie robienia zakupów w tym sklepie. Ta sama odzież może być dostępna w sklepie dyskontowym lub online, ale płacisz za doświadczenie zakupów w wysokiej klasy butiku. To samo jest prawdą, jeśli chodzi o ceny hurtowe. Płacisz za doświadczenie kupowania hurtowego, niekoniecznie dlatego, że dostajesz lepszą ofertę na swoje ubrania.
Oto, co się dzieje:
Ceny hurtowe są oparte na wielkości i ilości. Im więcej kupujesz, tym mniej każdy przedmiot kosztuje za jednostkę. Więc jeśli kupujesz 100 sztuk jakościowej sukienki hurtownia wyceni ich cenę na mniej niż gdybyś kupował tylko jeden lub dwa przedmioty w tym samym czasie. Jeśli twój sklep sprzedaje tylko jeden lub dwa elementy odzieży, każdy element będzie wyceniony wyżej niż gdyby było wiele elementów dostępnych do sprzedaży w sklepie.
Istnieją inne czynniki związane z cenami hurtowymi, jak również:
Marża jest tym, co oddziela ceny hurtowe od cen detalicznych. To ile pieniędzy idzie do kieszeni tych, którzy sprzedają odzież i akcesoria w sklepach. Marża to różnica między ceną hurtową a ceną detaliczną danego przedmiotu. Im wyższa marża, tym więcej pieniędzy trafia do Twojej kieszeni jako sprzedawcy detalicznego.
Opakowanie jest kolejnym czynnikiem w hurtowych cenach odzieży. Jeśli sprzedajesz biżuterię, na przykład, może chcesz go zapakować w ładne pudełko lub torbę przed sprzedażą do klientów detalicznych. To dodaje do ceny przedmiotu i czyni go bardziej atrakcyjnym dla kupujących. To samo dotyczy każdego innego rodzaju odzieży, która wymaga opakowania.