Zdarza się tak, że w trakcie uruchamiania samochodu przekręcamy kluczyk w stacyjce, a silnik nie chce się odpalić. W wielu przypadkach oznacza to awarię akumulatora, lecz czasami może też świadczyć o niesprawnym rozruszniku. W takiej sytuacji zazwyczaj konieczna jest wymiana tego komponentu na nowy model. Wysokiej jakości rozruszniki w przystępnej cenie posiada w swojej ofercie m.in. specjalistyczny sklep online: https://www.shop.bendiks.pl/pol_m_Rozrusznik_Rozrusznik-kompletny_ISKRA-184788.html.
Rozrusznik to stosunkowo niewielkie urządzenie odpowiedzialne za szybkie uruchamianie standardowego silnika spalinowego. Najbardziej popularne są oczywiście wersje elektroniczne, a nieco mniej pneumatyczne. Podstawowym objawem awarii jest w tym przypadku nie wydawanie przez komponent specyficznego, nieco metalicznego stuku. Jest to spowodowane przeważnie jego bezruchem i może świadczyć o nieprawidłowej gęstości lub poziomie elektrolitu w jednostce akumulatorowej (ewentualnie o kiepskim kontakcie miedzy przyłączem a zaciskiem). W tej konkretnej sytuacji zachodzi najczęściej konieczność dokładnej weryfikacji rozrusznika, a następnie wymiany przewodów, wyłącznika albo całego urządzenia.
Drugim symptomem usterki jest bardzo powolne obracanie się omawianego elementu, którego przyczyna leży prawdopodobnie w niesprawnym wirniku lub nawet uszkodzonym silniku. Z kolei nadmierny hałas oznacza całkowite zużycie tzw. tulei mechanizmu sprzęgającego lub zębnika. Aby rozwiązać problem, czasami wystarczy nasmarować układ, ale niekiedy nie obejdzie się bez kupienia nowego rozrusznika.