Ambient marketing to forma marketingu, która odbywa się w tle Twojego życia i jest często pomijana przez konsumentów. Jest on dostarczany za pośrednictwem mediów, takich jak radio, telewizja, telefon komórkowy i Internet, ale nie jest on jawny. Marketerzy ambientowi stosują bardzo subtelne podejście, aby zdobyć Twoją uwagę i skłonić Cię do zaangażowania się w ich produkt lub usługę.
Celem ambient marketingu jest przyciągnięcie uwagi użytkownika, nie będąc przy tym oczywistym. Ambient marketerzy starają się stworzyć wokół swojego produktu doświadczenie, które sprawi, że poczujesz coś – czy to nostalgię za dzieciństwem, czy poczucie ekscytacji z powodu nadchodzącego wydarzenia. Celem jest sprawienie, byś chciał tego, co sprzedają, bez wywoływania u Ciebie poczucia presji lub przymusu kupowania czegokolwiek.
– Muzyka w sklepie, która pasuje do osobowości i tożsamości marki (np. wesoła muzyka pop dla sklepu z odzieżą sportową).
– Oświetlenie sklepu, które pasuje do osobowości i tożsamości marki (np. słabo oświetlony sklep dla ekskluzywnej restauracji).
– Lokowanie produktu, które pasuje do osobowości i tożsamości marki (np. lokowanie produktu Apple w Apple Store).