Ambient marketing – na czym polega i jak działa?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Czym jest ambient marketing?

Ambient marketing to forma marketingu, która odbywa się w tle Twojego życia i jest często pomijana przez konsumentów. Jest on dostarczany za pośrednictwem mediów, takich jak radio, telewizja, telefon komórkowy i Internet, ale nie jest on jawny. Marketerzy ambientowi stosują bardzo subtelne podejście, aby zdobyć Twoją uwagę i skłonić Cię do zaangażowania się w ich produkt lub usługę.

Jak działa ambient marketing?

Celem ambient marketingu jest przyciągnięcie uwagi użytkownika, nie będąc przy tym oczywistym. Ambient marketerzy starają się stworzyć wokół swojego produktu doświadczenie, które sprawi, że poczujesz coś – czy to nostalgię za dzieciństwem, czy poczucie ekscytacji z powodu nadchodzącego wydarzenia. Celem jest sprawienie, byś chciał tego, co sprzedają, bez wywoływania u Ciebie poczucia presji lub przymusu kupowania czegokolwiek.

Oto kilka przykładów ambient marketingu:

– Muzyka w sklepie, która pasuje do osobowości i tożsamości marki (np. wesoła muzyka pop dla sklepu z odzieżą sportową).

– Oświetlenie sklepu, które pasuje do osobowości i tożsamości marki (np. słabo oświetlony sklep dla ekskluzywnej restauracji).

– Lokowanie produktu, które pasuje do osobowości i tożsamości marki (np. lokowanie produktu Apple w Apple Store).

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*