Jakie zawieszenie wybrać do auta sportowego?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Chcąc używać auta do wyścigów na torze, musimy wyposażyć je w specjalny rodzaj zawieszenia. Zwyczajna „drogowa” wersja, która skrojona jest przede wszystkim pod kątem komfortu, nie zapewni wystarczającej stabilności i przyczepności w szybkich zakrętach. Trzeba więc przede wszystkim zawieszenie utwardzić, a do tego celu należy zamontować specjalne sprężyny oraz amortyzatory. Na szczęście bez problemu tego typu zestawy możemy kupić w Internecie. Wszystkie elementy będą jednakowe, co ułatwi cały montaż.

Wymieniajmy cały komplet

Pamiętajmy, by zawsze wymienić komplet amortyzatorów i sprężyn w całym samochodzie. Zrobienie tego tylko na jednej osi, bądź wymiana samych sprężyn (pozostawiając fabryczne amortyzatory), grozi poważną awarią. Może dojść do wytworzenia się zbyt dużego ciśnienia oleju w amortyzatorach i uszkodzeniu uszczelnień. Pełne wyposażenie sportowe jeśli chodzi o zawieszenie możemy znaleźć np. tutaj: https://eibach.pl/page/zawieszenia-sportowe-eibach-b12-pro-kit/.

Zawieszenie gwintowane

Jeżeli auto ma służyć nie tylko do jazdy po torze, ale również po drogach publicznych, dobrze jest wybrać gwintowaną wersję zawieszenia. Umożliwia ona szybką i łatwą zmianę prześwitu pod podwoziem, za pomocą specjalnego klucza. Dzięki temu auto można obniżyć oraz usztywnić jadąc na tor, by uzyskać większą stabilność i lepszą trakcję, natomiast przy normalnej jeździe przywrócić parametry bliższe fabrycznym. Pozwoli to na bezproblemowe pokonywanie progów zwalniających czy podjeżdżanie pod krawężniki w czasie parkowania.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*