Jakie wyposażenie będzie niezbędne do prowadzenia sklepu?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Otwarcie sklepu wymaga dobrego planu. Nie chodzi tu tylko aspekty finansowe, ale tak o odpowiedni wystrój, wygodne regały eksponujące nasze towary oraz inne niezbędne elementy wyposażenia. W zależności od proponowanego przez nas asortymentu, meble, jak również sama aranżacja będą się nieco różnić. By nie popełnić błędu, warto przeczytać poniższy tekst.

Wystrój dopasowany do grupy docelowej

Zanim zabierzemy się za aranżowanie przestrzeni sklepu, zastanówmy się, do jakich klientów chcemy dotrzeć. Jeśli to propozycja obejmująca ekskluzywne towary z wyższej półki postarajmy się, by wystrój był kameralny i przytulny. Oferując dyskontowe ceny, nie musimy przykładać aż takiej wagi do atmosfery lokalu, jednak warto postarać się o estetyczny, czysty wygląd sklepu. Pamiętajmy, że wcale nie musimy inwestować w nowe sprzęty. Równie dobrze sprawdzą się regały, lady i inne elementy z drugiej ręki.

Duży metraż i duże wymagania

Jeśli chodzi o wyposażenie dużego sklepu, musimy pamiętać o kilku rzeczach. Przede wszystkim warto zapoznać się z pojęciem ścieżki zakupowej klienta. Powinniśmy zaprojektować ją tak, by człowiek poruszający się między regałami miał poczucie, że zmierza do celu, czyli do kasy. Dobrze, jednak gdy po drodze zahaczy o kilka punktów budujących w nim potrzebę posiadania – to właśnie najlepiej wpłynie na obroty naszej działalności. By ułatwić klientowi zakupy, powinniśmy zadbać o wygodny w prowadzeniu wózek sklepowy i półki, z których z łatwością sięgnie wszystko, czego potrzebuje. 

Na jakie wyposażenie postawić

Na rynku znajdziemy wiele różnych modeli mebli sklepowych. Niezależnie od tego, czy wybierzemy nowe, czy też używane egzemplarze, dopasujmy je do profilu działalności. Oferta oparta na produktach ekologicznych świetnie zaprezentuje się na drewnianych regałach, natomiast młotki i gwoździe dużo lepiej będą wyglądały w otoczeniu solidnych, metalowych konstrukcji. Chcąc być oryginalnym, możemy poszukać ciekawych rozwiązań. Zamiast tradycyjnych koszyków, wybierzmy te plecione z wikliny. W pojemnikach z rattanu ładnie będą wyglądać produkty spożywcze, ale także kosmetyki. Zamiast tradycyjnych półek ekspozycyjnych wykorzystajmy skrzynki z desek. Stare elementy znalezione np. w komisie lub na pchlim targu dodadzą naszemu sklepowi niepowtarzalnego charakteru. Nie możemy zapomnieć też o dużej ladzie, na której swobodnie zmieścimy kasę.

Choć wydaje się, że wyposażenie sklepu to prosta sprawa, rzeczywistość może być dużo bardziej złożona. Czasem nie wystarczy kilka wieszaków i wózek sklepowy. Do klienta dotrzemy za pomocą konkretnych produktów, ale zatrzymamy go na dłużej, jeśli zakupy u nas będą przyjemne, a na to składa się zarówno efekt wizualny, jak i funkcjonalność danej przestrzeni.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*